Ratai – svarbi ir išskirtinio dėmesio reikalaujanti automobilio dalis. Juk būtent ji išlaiko visą transporto priemonės masę, sušvelnina dėl kelio nelygumų gaunamus smūgius, suteikia galimybę efektyviai judėti norima kryptimi. Nuo to, kaip sukonstruoti ratai, priklauso automobilio trauka pravažumui, judėjimo tolygumas, ekonomiškumas. Dėl šių priežasčių, svarbu pasirūpinti, kad ratai būtų subalansuoti tinkamai. Ratų balansavimas išlygina transporto priemonės pusiausvyrą, užtikrina važiavimo patogumą, leidžia išvengti nemalonių vibracijų, kurios turi įtakos greitesniam padangų nusidėvėjimui.
Ratų balansavimo reikšmė
Patogumas. Tinkamai subalansuotos padangos užtikrina tolygų, patogų važiavimą skirtingais keliais ir greičiu. Kokybiškai atliktas balansavimas apsaugo nuo nepageidaujamų pojūčių bei vibracijų, dėl kurių net ir prabangiame ar naujame automobilyje sėdėti tampa nemalonu. Be to, nesubalansuoti ratai gali skleisti erzinantį triukšmą, kuris sumažina jaučiamą patogumo lygį.
Ekonomiškumas. Automobilio ratų subalansavimas leidžia pasiekti aukštą vairavimo kokybę, nes sulėtina įvairių detalių nusidėvėjimo procesą. Blogai subalansuotos padangos greitai dėvisi bei kitiems pakabos mechanizmams netolygiai paskirsto krūvį. Padidėjusi žala skirtingiems automobilio valdymo komponentams ir didesnės kuro sąnaudos sukelia nuostolių.
Saugumas. Reguliarus balansavimas apsaugo nuo netikėtų nemalonumų kelyje. Netolygiai ratuose išsidėsčiusi masė gali lemti jų įkaitimą, dėl kurio kyla sprogimo rizika. Taip pat nevienodai dylantis padangų projektorius padidina važiavimo riziką, todėl posūkiuose rekomenduojama sumažinti greitį. Automobilis su nestabiliomis padangomis važiuoja netolygiai, kelyje gali šokinėti bei cypti.
Pagrindinės rūšys
Statinis. Tokio tipo balansavimas padeda pašalinti šokinėjantį ratų judesį, kuris atsiranda tuomet, kai sunkesnė rato dalis atsiduria apačioje ir yra spustelėjama prie kelio išcentrinės inercijos jėgos, o apsisukus 180 laipsnių kampu, pakeliama aukštyn. Ši balansavimo rūšis taikoma tik siauriems ratams.
Dinaminis. Toks balansavimo būdas leidžia pašalinti padangų svyravimą į šonus, kuris vyksta sukimosi metu, atsvaro bei neatsvertos masės išcentrinių inercijos jėgų momente, kai stengiamasi ratą pasukti jo sukimosi plokštumos atžvilgiu. Ratai dinamiškai balansuojami naudojant specialias stakles bei nustatant atsvaro masę ir vietą, kurioje jis tvirtinimas.
Kada balansuoti ratus?
Pirmą kartą montuojant ant ratlankių.
Po eismo įvykio.
Po remonto.
Kas 10-15 tūkst.km.
Pajutus vibraciją ar virpėjimą.
Pajutus netolygų važiavimą, šokinėjimą ar cypimą.
Reguliariai balansuojami ratai leidžia važiuoti patogiai, saugiai bei ekonomiškai. Ratų balansavimas – tam tikrų įgūdžių ir žinių reikalaujantis procesas, todėl patikėkite šį darbą savo srities specialistams. Mūsų autoservise naudojama aukštos kokybės bei patikima įranga, kuri leidžia pasiekti geriausių rezultatų, o važiuojant – išvengti netikėtų nemalonumų kelyje.