Aušinimo žarnų keitimas
Aušinimo žarnų keitimas ne visuomet tas gedimas kuris įvyksta mums patogiu ar suplanuotu metu, o kaip ir visi gedimai susiję su aušinimo sistema automatiškai mus pastato į nepatogią padėtį dėl kurios kelionė automobilio dažniausiai baigiasi ir tenka arba skubiai ieškoti remonto vietos, arba palikti automobilį ir planuoti jo remontą.
Automobilio variklio temperatūra yra visuomet vienas iš parametrų kuris turi būti akylai stebimas vairuotojų kadangi laiku nepastebėję tokio nuotėkio, galime perkaitinti automobilio variklį ir turėti kur kas didesnių remonto išlaidų nei tiesiog prakiurusios aušinimo sistemos žarnos keitimas, todėl vairuodami automobilį visuomet išsiaiškinkite ką reiškia raudonos lemputės susijusios su aušinimo sistema, kur yra rodoma variklio temperatūra, kaip bus rodoma kai variklis pradės kaisti. Skirtingi automobiliai turi skirtingus pranešimus, bet esmė jų paprasta. Pamatę nors kokį nors pranešimą su aušinimo sistemos skysčio trūkumu – sustokite jei turite galimybę ir pasitikrinkite aušinimo skysčio lygį, apžiūrėkite ar niekur akivaizdžiai niekas nebėga. Suprasti čia reikia tai kad aušinimo skystis ne kuras – jo lygis neturi nei mažėti nei didėti, jis nėra vartojamas ar kažkaip susinaudoja, nėra tokio kokio kurio dingimas yra normalus ar dėl to nereikėtų kreipti dėmesio. Bet koks aušinimo skysčio dingimas byloja apie aušinimo sistemos sandarumo problemas.
Ką daryti supratus kad automobilis kaista ir įtariate jog aušinimo sistema turi nuotėkį?
Visų pirma – kaip ir minėjome aukščiau, reikia stebėti nuolatos variklio temperatūrą, o prieš kiekvieną ilgesnę kelionę pasitikrinti ne tik aušinimo skysčio lygį bet ir visus kitus automobilio skysčius. Jei kelionių ilgų neturite, bent kartą į mėnesį nepakenktų pasitikrinti visų skysčių būklę, paprastai tai trunka visai neilgai.
Aušinimo skysčio lygis žemiau nei minimali riba
Svarbu ir tai kad jei pamatysite jog sistema aušinimo turi nuotėkį ar akivaizdžiai trūksta aušinimo skysčio, aušinimo skysčio papildymą reikia daryti tik esant pravėsusiam varikliui. Jei Jūs turėdami automobilį su prakiurusia žarna aušinimo pilsite dideliais kiekiais esant šiltam varikliui naują skystį kuris nėra šiltas – rizikuojate sukraipyti variklio galvos tarpinę lygiai taip pat ar dar blogiau nei leisdami jam perkaisti, todėl iš esmės geriausiai leisti varikliui atvėsti, tuomet prisipilti aušinimo skysčio ir tik tuomet tęsti kelionę, geriausiai ją tęsti mūsų ar kito serviso link ir ieškoti sistemos nuotėkio.
Prakiurusios aušinimo žarnos
Prakiurusios aušinimo žarnos kaip jau ir minėjome nėra retas gedimas, problema tik ta kad paprastai tai yra gedimas ne laiku ir ne vietoje, mat prakiurusi žarna ar šlanga dažnai pakankamai stipriai pradeda leisti aušinimo skystį, tad remonto reikia čia ir dabar. Priežasčių žarnoms prakiurti yra labai įvairių – viena pagrindinė turbūt yra jų amžius. Mūsų automobilių parkas yra dažniausiai 10 metų ar senesnis, tad natūralu jog guma per metus sukietėja, o veikiama kas dieną skirtingų temperatūrų pradeda trūkinėti ir galų gale prakiūra.
Kitos priežastys prakiurti aušinimo žarnai yra trintis ir tepalas patenkantis ant jų. Jei ant aušinimo žarnų patenka tepalas kažkur bėgantis variklio skyriuje, ilgainiui jos minkštėja, pučiasi ir natūraliai finale ima ir pratrūksta – todėl svarbu visapusiškai prižiūrėti automobilius, šalinti visus einamus gedimus ir periodiškai pasitikrinti servise automobilių būklę, paprastai tą patariame daryti prieš kiekvieną žiemą ir po žiemos jei situacija nepriverčia to daryti dažniau.
Aušinimo sistemos sandarikliai, ar jie veiksmingi ir padeda?
Apie aušinimo sistemos sandariklius yra labai daug informacijos internete, tad pamėginsime čia išsakyti ir mes savo nuomonę. Suprasti reikia vieną – joks sandariklis iš esmės ne sprendžia problemos, tai viena iš priemonių kuri yra skirta laikinai sustabdyti arba pristabdyti aušinimo sistemos nuotėkį, toks sprendimas yra pateisinamas kelyje ar kelionėje kai remontui nėra laiko ar galimybių ir reikia tęsti suplanuotą kelionę, nors paprastai jei yra rimti sistemos aušinimo nuotėkiai ar žarnų plyšimai ar trūkimai – jokio sandarikliai jau ne tik kad nepadės bet sukels ir dar didesnių problemų tokių kaip radiatoriaus užsikišimą, salono pečiuko suprastėjusį šilumos atidavimą ir panašiai. Patarimas čia tik vienas, jei jau taip nutiko kad nusprendėte naudoti sandariklius aušinimo sistemoje – naudokite skystus o ne miltelių pavidalu, kiek esame susidūrę – milteliniai gal ir sandarina įtrūkimus geriau, bet jie labai puikiai sandarina ir kemša salono pečiukus taip pat, tad priedus ir sandariklius naudokite tik patys prisiimdami to pasekmes.
Radiatoriaus keitimas
Radiatoriaus keitimas ir aušinimo sistemos remontas nėra malonus nes dažnai tenka šiuos remontus daryti skubiai, ta prasme jie nutinka neplanuotai o gedimai paprastai būna tokie kad remontas jų nelabai gali laukti arba laukimas gali sukelti rimtų variklio problemų susijusių su jo perkaitinimu.
Vandens pompos keitimas
Kada reikia keisti vandens pompą? Vandens siurblį ar vandens pompą, jei ją suka paskirstymo diržas patartina keisti kartu keičiant paskirstymo diržą, tuomet derėtų keisti visą komplektą, paskirstymo diržą, įtempimo guolius bei vandens pompą. Kadangi dažnu atveju paskirstymo diržas suka vandens pompą, tai užstrigus vandens pompai būtų nutraukiamas ir paskirstymo diržas kuris trūkimo atveju gali stipriai sugadinti variklį užlankstydamas vožtuvus kai kuriuose varikliuose. Paprastai vandens pompa sugenda dviems būdais, ji arba pradeda leisti skysti per riebokšlį, ir automobilio variklio šonas pradėta drėgti aušinimo skysčiu, arba pradeda pradžioje skleisti susidėvėjimo garsus guolis o paskui net ir užstrigti, o tuomet jau kas be ko ir leisti aušinimo skystį.
Kartais pradiniai požymiai, kad vandens pompą reikia keisti pasireiškia retkarčiais ar dažnai kylančia automobilio variklio temperatūra, dažniausiai tai pasitaiko važiuojant greitai autostrada. To priežastis nebūtinai yra termostato neveikimas ar aušinimo skysčio trūkumas, kartais dažniausiai dėl to kad aušinimo sistemoje buvo naudojamas vanduo korozijos pažeižiama vidinė vandens pompos sparnuotė ir taip suprastėdavo aušinimo skysčio cirkuliacija, ko pasekoje nepavykdavo aušinti variklio ir taip iškildavo grėsmė perkaitinti variklį.